Wednesday, May 16, 2012

Alhamdulillah!! :)


Assalamualaikum wbt,

This came in mail. I was stunned. hahahaha.. Mesti my advisor, Puan Yusniza terkezuuttt!!!




Teringat lagi susah payah nak siapkan my MBA. Kelas weekdays, malam, and the best part is SAYA BERANAK 2 ORG SEPANJANG TEMPOH 3 TAHUN BUAT MBA!! hahahahaa.. masa naik pentas untuk amik Master's degree pun, saya tgh pregnant baby Iffah.. hadoi.. camne boleh managed to complete this course pun mmg Allah la byk tolong :)

Sebenarnya, keputusan untuk sambung MBA is due to penat menunggu untuk pregnant. Masa tu i've lost my twins for nearly 3 years and yet to get pregnant again.. tu yang decide nak persue MBA, nak sibukkan diri la kononnya.. sekali... hahahahaha.. MEMANG SIBUK! :D

Anyway, moral of the story is: Bila kita buat keputusan untuk membuat sesuatu yang baik, insyaAllah akan ditolongNya. Yang penting kita usaha & ikhtiar sehabis baik, focus, dan selepas tu doa & tawakal. Niat baik, untuk kearah yang lebih baik.. insyaAllah, BERBALOI!!!

and lagi satu yang saya belajar sepanjang persuing masters ke business ke even kerja sekarang pun ialah:

rezeki/ berita gembira kadang2 datang melalui cara yang kita TAK TERDUGA, maybe bukan dari extra income/ naik pangkat yang kita dapat, tapi mungkin dalam bentuk nikmat kesihatan, nikmat kasih sayang, bukan terhad kepada kita, kepada keluarga terdekat kita, ibu bapa kita, adik beradik kita.. etc.. yang penting ialah JANGAN BERHENTI BERUSAHA UNTUK MENJADI LEBIH BAIK, buka minda, maybe yang kita kejar itu bukanlah yang terbaik untuk kita, maka Allah bagi dalam bentuk yang lebih baik untuk kita, kan? :)

All the best to EVERYONE. Lets put effort to change and be BETTER!! InsyaAllah & Ameen.



3 comments:

Anonymous said...

Eja,
Gambar kat buku sama dengan kat blog...so gambar tu tahun???? Blog kena letak gambar baru la Eja. Gambar yang dah jadi biz woman. Baru canggih and glam.

Unknown said...

halu,

ni mesti k bakshah ni :)

gambar tu baru k shah, thn 2011, masa publisher email tu dia nak cepat so ija main bagi je gambar mana yang ada! hahaha

Anonymous said...

Eja,
Buku tu dijual ke?

-K.Shah-