Friday, May 09, 2008

Mother's Day


Assalamualaikum wbt,


Yeaay.. Mother's day is near.. 3 days to go. I miss my mother so much. She is growing older, yet i rarely sees her now, since my parents move to Kelantan. I opposed their decision to move to Kelantan from the beginning, my argument is Kelantan is too far, if they decide to settle down in Kuantan, then we would be seing them every 2-3 months since we always go back to Kuantan, to visit our daugther's grave. *Sigh*


But, lastly i mengalah since, ye la, dah diaorg nak jugak.. we, the children would have to put more effort to go and see them, they are after all the parents! Kekadang aku terpikir, bayangkanlah betapa byknye pengorbanan mama kat aku, dgn pergi hantar sekolah, pegi hantar uni, pg hantar kerja, aku duk kat sekolah asrama dulu berapa byk kali mama n abah datang. aku kat uni pun berapa kali mama n abah dtg, dah kerja and kawin pun datang jugak lagi tgk aku.


Aku nie, nak ambik cuti and balik kampung pun nak berkira. Patut ke camtu?! Mmg la sibuk, byk aktiviti, time weken la nak rehat.. etc..etc.. abih tu, mak abah kita dulu tak ke camtu jugak? mereka pun mesti penat and nak rehat, tapi demi anak boleh je berkorban... huhu.. rindu mama!


Teringat kata-kata suamiku masa kami mula-mula kawin "Kalau aeimy nak pegi tolong mak jaga kedai, ija jgn la sedih. Katakanlah kalau aeimy mati masa on the way nak pg tolong mak jaga kedai, aeimy harap aeimy mati syahid". Syahid kerana niat tolong mak kerana Allah. Anak lelaki, mesti lah lebihkan mak dulu baru isteri, ye tak? Mudah-mudahan hati aku sentiasa redha menerima hakikat ini.. :)


Yes, mak mentua ialah ibu kita jugak, treat them sama macam mak kita. I love my mother and i love my mother is law too. :)


HAPPY MOTHER'S DAY MAMA & MAK!!


p/s: nak letak gambar mama & mak, tapi takde plak kat dlm pc opis nie.. so buh gambar muaz la.. (err..tak tau la ape kaitannye..hehe :)



3 comments:

Zuraimah Ismail said...

Ye la ja...banyak sungguhkan jasa mak kite kat kite...kite ni blom tentu lagi bleh jd mak macam mak2 kite tu kan...huhuhu....tetibe aku sedey plak....uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Unknown said...

uik..uik.. jgn la sedih, ko kan selalu balik kampung.. aku nie ha yang jarang2 balik.. uwaaaaaa....

Anonymous said...

kalau bab ni aku bersyukur sgt. boleh jumpa mak aku selalu! kadang2 seminggu sekali. alhamdulillah!anyway,happy mothers day to all mums!